dimecres, 28 de març del 2007

LA FARIGOLA DEL CLOT AL FÒRUM D’ESCOLES VERDES

Els passat dia 21 de març van assistir representants de la comissió verda de l’escola (mestres, monitors de menjador i alumnes) al quart Fòrum d’Escoles Verdes que es va realitzar a l’Escola Pia de Sarrià. Allà es van presentar les experiències de diversos centres, que com nosaltres, participen al programa Escoles Verdes que organitza la Generalitat de Catalunya.

Es tractaren temàtiques diverses com:
Fora els embolcalls, visca la carmanyola.
Ecoauditoria de l’aigua.
Aigua i democràcia.
La setmana de l’energia
Fer sabó a partir de l’oli reutilitzat.

Varem tenir la oportunitat de compartir projectes, solucions i dubtes al voltant d’una multiplicitat de temes relacionats amb l’educació ambiental a les escoles de primària.

diumenge, 25 de març del 2007

HORT ESCOLAR, BROTA DE NOU

L’hort escolar i ecològic torna a tenir vida: gràcies a tots i a totes per la vostra col·laboració i respecte!. L’hort està situat al pati de parvulari i sou tots convidats a fer una visita i comprovar con van creixent a bon ritme les tomaqueres, pebrots, enciams, bledes, cogombres, albergínies i maduixes.
A continuació us fem cinc cèntims del procés que hem seguit:

1a fase: llaurar i adobar la terra
Amb la col·laboració de Parc i Jardins de Barcelona hem pogut donar al substrat de l’hort les primeres passes abans de sembrar. S’ha remogut el terra per airejar-lo i barrejar-lo amb compost, un adob natural, amb l’objectiu de fer-lo més productiu.
Finalment l’últim pas abans de sembrar ha estat el disseny i preparació dels solcs, realitzat des del servei de menjador i en concret pels nois i noies de 5è de la comissió de l’hort.
Aquestes han estat les principals tasques d’aquesta etapa, imprescindibles per obtenir bon resultats en els nostres cultius.

2a fase: llavors i plàntules per sembrar
Dimarts 13 de març es va dur a terme la sessió planificada de plantar a l’hort. Des de les 9 del matí fins a la 17 de la tarda, nens i nenes de l’escola van rebre una petita classe d’educació ambiental a fi i efecte d’adquirir els coneixements bàsics d’horticultura i així poder plantar com autèntics pagesos.
Cada curs tenia el material al necessari per plantar (eines, compost i plàntules ). Així doncs, , van plantar, per classes, les verdures i hortalisses assignades (2 per cada classe).
A diferència de Primària, Educació infantil (P3, P4 i P5) va realitzar la seva plantada al dia següent però amb particularitat de fer-ho amb test i llavor. De la mateixa manera que la resta de grups de Primària van passar per l’hort per realitzar la sessió de coneixements corresponents i per rebre el material per poder sembrar (testos i llavors).
La resta de verdures i hortalisses van ser plantades per la comissió de l’hort del servei de menjador.

3a fase: Manteniment
Les tasques de manteniment diàries de l’hort (regar, cavar, cuidar i vigilar,etc.), les duen a terme els alumnes de cinquè curs per tal que a finals de primavera puguem collir el fruits.